Aaaaa - apa

Simon och jag har hämtat Elias på dagis. Idag hade det gått bra (det gör det nästan alltid), men efter lunch när det var dags för vila hade han tydligen gnällt efter nappen en del. Himla tur att jag ringde på förmiddagen och talade om att han har slutat med napp så att han inte fick en i munnen. Eftersom han inte fick napp idag kom han heller aldrig till ro på vilan och har inte sovit alls, så det återstår hur eftermiddagen och kvällen blir här hemma. Jag plockade med napparna ur hans korg på dagis och har slängt dem, och det var en hel armé med nappar där, men nu är även de borta. Bra att det inte finns några nappar alls varken här hemma eller på dagis, då är det enklare att säga nej och avleda.

Nyss ropade Elias på mig och sade någonting som jag tycker är jättekul:

- Mamma! Lyssna! Aaaaa - apa.


Tydligen har en av dagisfröknarna sagt så idag, men i vilket sammanhang det var har jag inte riktigt fått reda på än. Men, så jättekul att Elias har börjat lyssna på ljud och kanske så småningom kan göra koppling mellan ljud och bokstäver. Just nu ljudar vi och kopplar ihop lite namn; Sssss - Simon, Eeeee - Elias, Mmmmm - mamma. Åh, så kul!!!!!!!!!!!   :)

Förra veckan målade Elias även ett självporträtt och jag tycker det blev jättefint. Han fick hjälp med ansiktsformen, men sedan har han nog ritat dit ögon, mun och hår. Färgerna har han säkert också fått hjälp med, men det gör ingenting alls för han har fått måla och det var det viktigaste.    :)



Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!