Blir hemma idag

Onsdag, och vi har faktiskt haft en ganska så lugn natt här. Skönt. Riktigt skönt för Simon har det säkert varit då han faktiskt har sovit bra i egen säng inatt. Han fick en Alvedon innan han skulle sova och den lugnade säkert honom en del. Han är mycket piggare nu på morgonen jämfört med igår, även om ögonen var helt igenguckade när han vaknade. Idag blir det till att fortsätta badda ögonen på vår lille kille, samt sprita händer så snart jag har rört Simon eller hans leksaker. Känns lite hemskt att göra det, men hellre det och försöka undvika att bli smittade än bjuda in smittan utan motstånd.   

För en liten stund sedan ringde jag till dagis och meddelade att Elias blir hemma idag. Jag vet inte om han också har blivit smittade, jag kan inte se att hans ögon varken har blivit röda, guckiga eller rinner, men han får vara hemma för säkerhets skull. Det tog ett tag innan jag bestämde mig för det, men när jag väl pratade med en av dagisfröknarna i telefonen kändes beslutet helt rätt, speciellt då magsjukan tydligen har börjat gå.

Så, idag blir vi hemma. Elias vill 'dammsbuja' så det blir kanske lite städ, bäst att passa på när han vill hjälpa till. Om en vecka fyller han dessutom år så det vore på tiden att börja plocka, planera och testbaka lite. Baket får vänta några dagar till, men det andra kan vi sätta igång med. Kanske ska göra ytterligare en tavla till rummet. Vi får se vad dagen för med sig.  :)
 
Ha en bra onsdag!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!