Är glömsk idag.....

Efter att ha lämnat Elias på dagis imorse for jag och Simon iväg till ICA Maxi för att handla. Det är himla bra med den där scanningsmojängen man använder, himla bra att man tar den innan man börjar handla, och tur att man måste använda sitt ICA-kort för att få en. Jag hade inte mitt ICA-kort med mig, eller något annat kort för den delen. Plånboken var tom. Det upptäckte jag där jag stod på ICA Maxi redo att ta den där scanningsmojängen. Innan jag for hemifrån tänkte jag tanken att jag måste plocka med mig alla kort jag har i fleecejackans ficka efter gårdagens promenad då jag inte orkade släpa med mig hela plånboken utan bara tog korten. Jag tänkte tanken, men inte kom jag ihåg det senare utan for givetvis iväg utan kort. Tur var att jag gjorde upptäckten innan jag började handla mat, det hade blivit lite smått jobbigt att upptäcka det vid kassan när det var dags att betala. Så, ingen mat idag. Inte i förmiddags i alla fall. Att handla mat vid tio-tiden på ICA Maxi är jättebra då det inte alls är mycket folk där då, men det blev det inget av idag.

För att inte komma hem helt tomhänta åkte Simon och jag över till Blomsterlandet och köpte med oss två stycken Ören-på-snören som kan pigga upp och ge lite vårkänsla. I några dagar till har de erbjudande på just dessa och en kostar 20:-, bra pris tycker jag. Jag mår dessutom bra av att gå omkring och strosa i blomsterbutiker, det är så rogivande och fint.   :)





Jo, och så hade vi glömt bort sotaren idag också. Tur i oturen såg jag honom när han var två hus längre bort och slog av pannan direkt. Tur i oturen tog han även lunch innan han kom till oss, så pannan hann svalna så pass att han kunde utföra sitt arbete. Nu är det sotat och klart för denna gång. När vi har hämtat Elias idag ska vi ta och göra ett nytt försök med ICA Maxi och se vad vi får med oss denna gången.

Bye for now!
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!