Måndag med halsont

Måndagmorgon. Så mycket lättare det är att stiga upp när det börjar ljusna tidigare och tidigare ute. Trots en smått tung natt, då Simon sov oroligt samt skrek och jag hade ont i halsen så att jag inte riktigt kunde svälja, kunde jag stiga upp när Simon vaknade vid halv sju. Ute håller solen på att gå upp och trots att det ser kyligt ut ser det ut att bli en riktigt fin dag. 

Idag är det dagis för Elias del. Då han var sjuk förra veckan har jag inte alls koll på om han egentligen bör ha sportlov och vara hemma. Framöver kommer småkillarna vara hemma från dagis och skola då jag också har lov/ledigt, men nu vet jag inte. Nästa vecka har vi preliminärplanerat en liten semester och om det är så att vi kommer iväg ska Elias vara ledig då, och då vore det bra att han får vara på dagis och leka denna vecka. Februari-månad har det inte alls varit mycket dagis för Elias del och att vara ifrån dagis för länge är heller inte bra. (Nu tar Elias förändringar väldigt bra, men det är ändå bäst med rutiner i det stora hela.) Får se vad de säger när vi kommer dit.

Simon och jag har inte planerat så mycket. Natten till igår (söndag) sov Elias mellan mig och gubbsingen en stund tidigt på morgonen och jag vaknade då av att Elias hostade rakt på mig om och om igen. Jag vet inte om det är Elias baciller (för det kändes faktiskt som att jag fick alla baciller på mig när han hostade), eller om det bara är förkylningar som går runt runt här hemma, men ont i halsen och ont i huvudet har jag idag så jag måste kurera mig. Suck. Vill gärna slippa detta nu.

Men, nu är det dags för frukost och morgonkaffe. Ha en bra måndag!   :)
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!