Denna torsdag

Denna torsdag har gått i ett. När torsdagkvällarna kommer och småkillarna sover är vi helt utmattade här hemma, jag och gubbsingen. Början av veckan har vi tider att passa, och annat som ska hinnas med, och torsdagarna sedan med ÖppnaFörskolan, lunch, sova och sedan babysim - ja, det tar på krafterna. Visst är det kul, men vi blir så trötta. Så, nu sover killarna uppe och jag ska börja packa inför morgondagens bilfärd till mina kära föräldrar. 

Annars då? Jo:  


- Ingenting! 


Det är det svaret jag allt oftare får när jag jag hör något mystiskt ljud från ett annat rum än där jag befinner mig, ropar på Elias och undrar vad han gör. Han har kommit in i en period nu där det ska testas, pangas och tappas saker i golvet och det spenderade han morgonen med att göra. Givetvis vill han inte att jag ska komma på honom, samt avbryta allting och därav svaret jag får. Jag förstår att det är en del av utveckligen, att Elias lär sig av att leka, testa och panga, men jag har så svårt för att låta honom panga leksaker (och andra saker som han får tag på) då de faktiskt kan gå sönder. Elias har ingen koll på att saker, och faktiskt leksaker, kostar en del pengar och då är det synd om han helt medvetet pangar isär någonting. Tycker jag. Visst, vissa saker kan han absolut få panga med, men det är sakerna som han inte får panga som är de mest intressanta. Elak mamma som inte låter honom panga med allt.

Nu är det dock dags att sätta igång att packa och plocka lite inför morgondagen.
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!