Ögoninflammation

Visst är det ögoninflammation vår lille Simon har. Jag googlade som sagt lite innan vi for iväg till BVC och gissa om jag blev förvånad när BVC-praktikanten gjorde samma sak, hittade informationen på samma sida som jag gjorde, http://www.1177.se, och drog slutsatsen att det nog är ögoninflammation. Jag tycker att det är jättebra att det finns praktikanter ute på arbetsplatser, missuppfatta mig inte, men när jag gick därifrån kände jag ändå att man nu för tiden verkligen kan göra en första bedömning själv utifrån informationen som finns ute på nätet. När jag besöker vårdcentralen eller läkare förväntar jag mig på något sätt att de ska komma med någon jättebra lösning som fixar problemet direkt, information som jag inte kan. Men, denna gång var det inte så.

Hursom, ordinarie BVC-skötaren tyckte att vi ska komma tillbaka på fredag om inflammationen inte har blivit bättre. Jag hoppas att Simon inte behöver gå och dras med inflammationen allt för länge utan att den ger sig självt. Nästa fråga är sedan om vi ska hålla Elias hemma från dagis imorgon, eller om han ska gå iväg. Jag frågade en av dagisfröknarna och hon visste inte riktigt vad hon tyckte om saken. Ögoninflammation smittar tydligen väldigt lätt och jag räknar nästan till 80% (hoppas lite ändå) att Elias kommer att råka ut för den. Så, ska man skicka iväg Elias, som kanske är smittad och i sin tur smittar ner andra dagiskompisar? Nej. Om Elias inte är smittad kommer han istället att klättra på väggarna av att vara hemma en dag utan massa lek och kompisar, speciellt när Simon och jag är sjuka och inte orkar underhålla honom och hitta på en massa saker. Hur ska man tänka???  

Ska under eftermiddagen leta vidare lite på nätet och se om det finns gamla bra huskurer som är bra mot ögoninflammation. Så som Simon gnussar och torkar ansiktet mot mitt ansikte kommer säkert jag också åka på den och då är det bra att vara förberedd.  

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!