Förkylda

Här är vi förkylda, Simon och jag. Simons lilla näsan rinner, han är trött, lite febrig, samt har ett högeröga som är rött, rinner, samt guckar igen ibland. Stackarn. Ska ta mig iväg till Vårdcentralen och höra efter om det är ögoninflammation (verkar nästan som så när man googlar), och om det är någonting jag kan göra för att underlätta för honom. Stackars liten tycker heller ej om att bli torkad rent runt varken öga eller näsa (som så klart är ömma) och skriker varje gång det måste göras.

Jag går på autopilot idag. Jag antar att jag har fått sova några timmar inatt då jag har drömt konstigt konstigt, men det känns inte så. Med jämna mellanrum har så klart Simon vaknat upp, täppt i näsan eller bara känt sig allmänt orolig i kroppen, och skrikit skrikit skrikit. Ibland har han somnat sittandes i sängen, med huvudet mot min mage, ibland med huvudet mot min hals eller i andra konstiga ställningar. Och givetvis, det blir enklare för honom att somna upprätt så att han kan andas lättare. Jag har vyssjat och tröstat hela natten, så imorse när Simon låg på skötbordet i Elias rum och började skrika, då gubbsingen höll på att byta på honom, började jag automatiskt vyssja där jag låg i sängen innan jag kom på att det faktiskt inte var jag som skulle trösta.

Så, gårdagen avslutades för min del med Ipren, inatt blev det åter en värktablett och troligtvis kommer jag idag att gå på värktabletter för att orka med. När Elias åkte iväg till dagis och gubbsingen till jobbet somnade faktiskt Simon och jag till i fåtöljen en stund, vilket var jätteskönt. Hoppas det blir fler vilostunder idag, även om jag inte riktigt vet hur det skulle gå till. Jag är ändå glad att jag/vi slipper magsjukan då den verkar gå runt och hälsa på hos folk också. Hoppas bara att den håller sig borta (peppar peppar!) och att förkylningen snart ger sig och vi blir pigga igen.

Nu en tur till Vårdcentralen och sedan en himla massa kaffe. Hoppas ni mår bra! Ha en bra tisdag!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!