En lugn lördag, typ.

Idag har det varit en lugn lördag, typ. Lugn i den bemärkelsen att vi inte har hittat på någonting speciellt utan bara varit här hemma hos mina kära föräldrar nästan hela dagen och inte gjort någonting speciellt alls. Dock har det inte varit så lugnt då Elias och kusin Oskar har hållit igång hela dagen, busat, lekt, busat, blivit arga på varandra, lekt igen osv osv. De har inte många lugna stunder tillsammans, de där två. Dessutom har jag konstaterat att Elias har selektiv hörsel och lyssnar inte alls på mig när jag säger till. Simon, han har rullat runt från rum till rum i sin gåstol och sysselsatt sig själv mycket. Jag måste ändå erkänna att jag tyckte att det var hur skönt som helst när Elias och Simon sov lunch idag, samtidigt för en gångs skull, då det gav mig en timmas lugn och ro. Välbehövligt.

I eftermiddags for vi iväg en kort sväng till mina morföräldrar så att även de skulle hinna träffa smågrabbarna innan vi far hemåt imorgon igen. Elias och Oskar lekte som vanligt med bilar där, och Simon fick sig en pratstund med sin vanhaukki. Höjdpunkten var nog fikat enligt Elias, som var jättenöjd med att få smaska i sig nybakade bullar och småkakor.

Efter middagen ikväll fick Elias och kusin Oskar bada bastu en stund tillsammans med sin ukki. I bastun hade de pratat om att man absolut inte får röra bastuaggregatet då den är väldigt väldigt varm, och Elias hade då frågat ukki: 

- Hur satte du upp den då? 


Han tänker och frågar så mycket, vår Elias, och jag blev faktiskt lite imponerad av att han kunde tänka så långt. För, hur monterar man upp ett bastuaggregat som är varmt och som man inte får röra? Klart man undrar.   ;)

Nu är det dags att ta kvällen även för mig här. Det tog lite tid innan småkillarna somnade, så jag hoppas att de sover länge länge imorgon. Säger:   
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!