Vart sätter man en 1-årig klätter-Simon?

Onsdag morgon, eller snart förmiddag kanske, och jag håller just nu på att klura ut hur vi ska ta oss igenom nästa procedur här hemma, jag och småkillarna. Frukost har vi ätit redan tidigare och småkillarna är påklädda, nu är det jag som ska ta en dusch och få på mig kläder så att vi kan ta oss ut. Frågan är hur jag ska lyckas med duschen. (Vilka problem jag har...)
 
När Simon var liten liten bebis låg han ofta och sov i sin säng medan jag duschade, och när han väl kunde sitta upp satt han i sin lilla badbalja. När han blev alldeles för rörlig för badbaljan fick han flytta över i badkaret och sitta där och plocka med sina leksaker. Nu är det en 1-årig klätter-Simon vi har och att ha honom i badkaret känns inte helt optimalt. I och för sig tar han sig inte ur badkaret, men när han försöker klättra upp kan han lätt halka till och ramla vilket jag inte vill. Alternativt kommer han att råka dra på vattnet och bli blöt hela han, vilket i och för sig inte alls är hela världen, men ändå en ytterligare procedur att ta tag i då han ska torkas och kläs på igen. Att ha honom lekandes i Elias rum under tiden skulle också fungera, men när han är där klättrar han helst upp i soffan eller sängen och även därifrån kan han lätt rasa ner så det är just nu inget alternativ. Jag kan inte komma ihåg att Elias kättrade så här mycket?!? Vart sätter man en klättrande nyfiken 1-åring så att han inte ramlar och skadar sig under tiden man duschar? Eller, så är det jag som helt enkelt snällt får vänta med dusch tills Simon sover. 
 
Nepp, dags att gå upp och försöka klura ut något alternativ. 
Hoppas ni får en bra dag! 
Bye for now! 
 

Kommentarer
Postat av: Maddi

Har ni inte en bebismatstol kvar? Den vet jag att Mio satt i, men vilken ålder han var i då kommer jag inte ihåg

Svar: Jodå, visst har vi en bebisstol. Den lille klätter-killen har dock lärt sig att ställa sig upp i sin stol, så nu kan vi inte ens lämna honom i den för att hämta något i kylskåpet när vi äter då han ställer sig upp. Han lever lite farligt utan att veta om det, den lille mannen. Dessutom tycker han att det är jättekul när vi kommer rusande med hjärtat i halsgropen eller säger till honom.
Ami

2012-08-15 @ 13:25:52
URL: http://Hokori-fallenang.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej! Dante har varit en klätterapa, dock var detta aldrig ett problem för mig eftersom han alltid dessutom har varit en morgonpigg till kille så jag har klarat av duschen och andra frukosten lagom till pappa åkt till jobbet :)

2012-08-15 @ 13:47:28
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com
Postat av: susanne

Valter klättrar ur sin barnstol men vi har nu mera ett midjeband som vi sätter fast honom med och då kan han inte komma ur stolen utan det skulle vi inte få äta. Duscha med honom så vet du var du har honom.

2012-08-15 @ 21:14:57
Postat av: Maddi

Aj då! Men finns det inte bälte på er? När ska vi ta den där fickan? :)

2012-08-15 @ 21:15:23
URL: http://Hokori-fallenang.blogspot.com
Postat av: Maddi

Haha jag såg nu vad jag skrivit :) Fikan menar jag såklart :)

2012-08-16 @ 11:55:38
URL: http://Hokori-fallenang.blogspot.com

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!