Pizza-botten á la LCHF

Idag åt vi en jättegod hemgjord pizza till middag. Jag kan sakna att äta pizza lite då och då, och även om det går att äta hämtpizza genom att bara äta fyllningen så känns det ändå inte helt rätt. Oftast har jag valt sallad när vi har tagit hämtmat, men från och med nu kommer vi att köra på hemlagat.    :) 
 
56kilo.se hittade jag idag ett recept som jag provade här hemma, och den gick verkligen hem. Inte ens Elias, som är kinkig när det gäller mat, klagade utan tyckte att det var jättegott. Både jag och P var positivt överraskade av pizzabotten och kommer att laga pizza klart oftare nu när vi har detta recept som alternativ. Till pizzan åt vi sedan pizzasallad samt bea-sås, hur gott som helst!  
 
 
 
  
 
Receptet på pizzabotten: 
100g   riven västerbottenost 
4st   ägg 
0,75dl   grädde 
0,5dl   mandelmjöl 
0,25dl   kokosmjöl 
1msk   fiberhusk 
lite salt  
 
Ägg, grädde, mandelmjöl, kokosmjöl, fiberhusk och lite salt vispas först samman i en bunke, och den rivna västerbottenosten blandas i sist. Smeten får stå och dra i fem minuter. Sedan breds smeten ut på en bakplåt och gräddas ca 15min i 175grader i ugnen. 
 
Det är givetvis upp till var och en att bestämma vad man vill ha på sin pizza. När fyllningen är på ska pizzan in i ugnen i 200grader tills osten har smält och pizzan har fått en fin färg, och när det är klart är det bara att äta och njuta! Jättegott!!!!! Helt klart värt att testa!    :) 
 
Bye Bye! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!