Dagens shopping

Idag har vi shoppat, jag och småkillarna. Butikerna måste ha några gyllene ord som de använder under ett år, och ett av dem är helt klart "Skolstart". Det var inte bara jag och småkillarna som var ute i butikerna idag, utan massa andra som köpte diverse inför skol- och dagisstarten.  
 
Först bar det av till BarnensHus där de denna dag hade kampanj på regnställ för 99:- samt gummistövlar för 49:-. Nu åkte vi inte dit för att jag nödvändigtvis hade tänkt köpa just kampanjvarorna, och tur var det då vi kom dit (en halvtimma efter öppning) endast fanns fyra regnställ och åtta par gummistövlar kvar och då inte i småkillarnas storlekar. Jisses, vilken åtgång på kläderna. Vi plockade i alla fall på oss det som behövdes hem och besöket avslutades sedan med jätteskrik och protester från Simon, som ville fortsätta sitta och åka på den stora traktorn som fanns där, och en borttappad sko som Simon lyckats sparka av sig när varken jag eller Elias såg. 
 
Inne på Valbo-centrum har vi sedan shoppat smått och gott. Elias har fått ett nytt regnställ då han vuxit ur sina gamla, och idag valde han ett rött fint med Blixten McQueen på. (Måste säga att han tycker väldigt mycket om Blixten-prylar med tanke på att han faktiskt inte har sett första filmen.) Då jag inte har koll på vilka galonisar som är och känns bäst köpte jag med två olika par till både Elias och Simon, och dessa ska vi testa under morgondagen och sedan lämna tillbaka de vi inte är nöjda med. (Tycker det är enklare att testa i lugn och ro här hemma än att börja böka i butiken.) Läste just att testfakta.se och Vi Föräldrar i årets test av regnkläder kommit fram till att Didrikson och KappAhl's har bra regnkläder i år, så får se om jag och Elias är nöjda med KappAhl galonisarna imorgon. Utöver regnkläder fick vi med oss tröjor till småkillarna, samt en skjorta till Elias då han hittade en som han tycker jättemycket om och tydligen ska ha på sig varje varje varje dag på dagis. (Jag hade tänkt hänga tillbaka skjortan och inte köpa den, men då jag vet hur mycket Elias älskar skjortor och hur gärna han har dem på sig så kunde jag göra det.)     :)  
 
  Ett Blixten-regnställ till Elias,    
 
samt en tröja och snygg skjorta.  
 
Simons två nya tröjor, strumpor samt en solhatt att ha i Thailand.
 
 
 
 
  
Shoppingen avslutades med glass och jag kan bara konstatera att vi, trots att vi har gått i butiker nästan hela dagen, har haft en mysig dag. Innan vi åkte hem sprang jag in på BarnensHus igen precis innan stängning och hittade faktiskt skon som någon, inte hade lämnat till kassapersonalen, utan istället hade lagt upp den på en hylla med andra varor. Hur ska man hitta den då??? Nu gjorde jag det i och för sig då jag ungefär visste var jag skulle leta, men är det inte bättre att lämna in den i kassan där folk ändå går ut och där en förvirrad mamma kan fråga och få hjälp? Jag ska helt klart göra det om jag hittar något borttappat nästa gång.     ;) 
 
Nu sover småkillarna, P är på fest, och jag ska krypa ner i soffan och se på film. Eller, krypa ner i sängen och bara sova. Vi får se. 
 
Nighty-Night! 
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!