Helg med feber och förkylning

Här har vi varit sjuka under helgen. Jag är, i alla fall så känner jag mig, genomförkyld och har inte mycket ork till någonting alls. Egentligen är det bara näsan som rinner, varierat med täppt näsa och bihålor, samt lite halsont, så inte värre än så. Men, ändå har helgen varit tung då allt det vardagliga ska orkas med, samt Simon pysslas om.

Simon fick i torsdags eftermiddag Tredagarsfebern. Vi tror i alla fall att det är det han har. Eller så är det tänderna som håller på att titta ut som gjort att han har haft feber, men vid tandsprickning brukar väl inte febern ligga mellan 38,5-39,8? Eller? Jag har ännu inte hittat utslag, som ska höra ihop med Tredagarsfebern, på Simon, förutom lite lite på sidan av magen. Så, vi får se om febern ger sig här idag/imorgon, eller om vi måste uppsöka läkare imorgon. Hursom har han mest sovit denna helg, och mellan varven har han orkat leka och busa i en ungefär en timma innan han har blivit dåsig igen. Så, massor med vatten, sömn och Alvedon har varit tricket denna helg. (Dock har han ej sovit lugnt på nätterna utan de har varit väldigt oroliga med hög feber trots Alvedon.) Stackars liten.......

Annars mår Elias och gubbsingen bra, och det är skönt att de slipper förkylning och feber. Elias och jag har dock haft en mindre rolig helg då jag varken har haft kraft att avleda eller orkat med trots, vilket gjort att han trotsat och trotsat ännu mer. Inte alls kul. Han och jag behöver på allvar hitta på något mysigt ihop, bara han och jag.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!