Chokladbollar á la LCHF

Jag har i flera dagar varit sugen på något gott. Inte nödvändigtvis socker, men någon typ av fika eller godis. Nu till påsk köper folk på sig godis och jag vill också kunna unna mig något. Så, idag har Elias och jag gjort chokladbollar á la LCHF. Denna gånger passade jag på att förbereda så pass så att Elias fick blanda ihop ingredienserna själv, vilket han givetvis tyckte var spännande. Det som är riktigt bra med dessa chokladbollar är att man äter en-två stycken och sedan är man nöjd. Perfekt!   :)




Receptet:
100g smör
100g riven kokos
3,5 - 4msk sukrin
2msk kakao
1,5tsk vaniljpulver
1,5msk kallt kaffe
1msk vispgrädde

riven kokos att rulla chokladbollarna i.

Blanda samman ingredienserna precis som med vanliga chokladbollar. Låt stå i kylen en stund innan servering.


Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!