Vår underbara roliga snälla store lille kille.

Trots att Elias trotsar så otroligt mycket med jämna mellanrum så att man blir jättearg, trots att han gnäller och gnäller och tjatar och tjatar så att man blir tokig, så är han ändå en helt underbar rolig snäll stor liten kille. När Simon skriker och skriker och skiker och skriker skriker skriker och skriker, väntar Elias snällt på sin tur och på att jag ska laga iordning kvällsyoghurten, eller lunchen, eller vad det nu kan vara. När Simon skriker och skriker skriker och skriker och skriker, väntar Elias snällt i duschen på att jag ska komma och hjälpa honom ut samt torka honom. Medan jag smörjer in Elias, på morgnar och kvällar, lyssnar Elias snällt på Simon som ligger bredvid och skriker och skriker och skriker skriker skriker och skriker och skriker. När det är läggdags vill jag så gärna krypa ner bredvid Elias, precis som jag har gjort i ett halvår, hålla om honom och mysa medan han somnar. (Han somnar oftast på fem minuter, så den stunden är inte alls lång.) Men, just nu är det inte alls samma sak längre, då vår andra lille kille skriker och skriker skriker skriker och skriker i rummet bredvid. Elias är så duktig som orkar vänta och aldrig blir arg på sin lillebror. Jag önskar verkligen att jag hade mer egentid till Elias, vår underbara roliga snälla store lille kille. 

Jag är så tacksam för att du finns i mitt liv, Elias. Jag älskar dig!





Jo, påminn mig gärna om detta de dagar då Elias trotsar som mest och jag är som argast.   ;)
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!