Den 31....

Under barnets första månad har man stenkoll på hur många veckor barnet är. Jag tror att många har det i alla fall. Under barnets första år har man något så när koll på hur många månader barnet är. Sedan tror jag att det är ett virrvarr och man drar till med en ungefärlig ålder på äldre barn, för inte börjar jag räkna ut att exempelvis Elias är 2år 9månader och två veckor när någon frågar. (Trots att jag just gjorde det, men ändå.)   ;)

Nu till min fundering. Inte för att det egentligen är viktigt, men jag kan inte låta bli att fundera kring NÄR ett barn blir x antal månader om barnet är född den 31 januari, mars, maj, juli, augusti, oktober eller december. Som Simon, han kom till världen den sista maj. Blir han 6månader idag, den sista november? Samtidigt så är det den 30e idag, och då hade han fortfarande inte kommit i maj månad. Eller imorgon, den första december? Hur räknar man???? Som sagt, inte för att det spelar någon roll. Och, de som är födda på Skottdagen har väl ett ännu större bekymmer. När får de fira sin födelsedag?

Virrigt inlägg och inte alls viktigt egentligen. Måste sluta fundera kring detta innan jag blir gråhårig.   :)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!