MVC på koll.

Nu på morgonen har jag varit iväg till MVC på koll igen. Till min förfäran såg jag att jag har gått ner 0,5kg på två veckor, inte upp någonting alls. Det beror i och för sig på förkylningen, men inte helt bra är det. Inte för att knytet har tagit skada, men jag tycker ändå att det är lugnast när allt är precis som det ska.

Sedan kände barnmorskan efter hur vårt lilla knyte ligger i magen, och skakade bekymrat på huvudet när hon var klar. Hon var inte alls säker på vad som var upp eller vad som var ner. Samtidigt som hon säger att andra barnet kanske inte alls fixerar sig förrän det är dags för födsel, hade hon nog förväntat sig att huvudet skulle vara ner redan nu. Jag tycker att det sparkar nertill i magen, så knytet sitter nog i säte precis som storebror gjorde.

Jag ska tillbaka om två veckor för koll igen. Om barnmorskan fortfarande är osäker blir det ett andra ultraljud så att vi har koll på läget. Det som känns skönt är att jag, i dagsläget, inte alls är stressad över hur vårt knyte ligger. Blir det en vanlig förlossning, ja då blir det det. Blir det kejsarsnitt igen, ja då kommer det också att gå bra precis som förra gången. Den inställningen har vi, gubbsingen och jag, och vi tar det som det kommer helt enkelt.  :)

Nu ska jag fortsätta kurera mig. Blir hemma även idag och ska åter bara vara. Inatt har jag nästan inte hostat alls, så hostmedicinen verkar fungera, och jag har fått sova ut. Önskar bara att tabletterna som rensar bihålorna sätter igång att verka då det åter dunkar i huvudet på mig. Känns som att jag åkt på en ordentlig omgång i boxning - och tokförlorat.

Ha en bra dag! Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!