Åter till verkstan.

Igår morse ringde jag åter till verkstan, Bilservicehuset, för att boka in min lilla Citroën igen. Början av samtalet gick ungefär så här:

- Hej, det här är Ami. Jag har en Citroën C3'a, regnr XXXXXX.

- Ja, hej. Jo, jag vet vem du är.

- Oj, det kan inte vara bra va?

- Näää... det är nog inte det egentligen va!?!


Jag kunde inte låta bli att skratta, jag har verkligen haft otur med bilen nu under några månader. Jag vet inte om Citran har hört att jag funderar på att byta bil, och att det är därför den protesterar genom att gå sönder. Eller, så protesterar den och går sönder för att den har tröttnat på mig och vill säljas.

Hur som, nu är tanken till spolarvätskan sönder då allting rinner rakt igenom när vi försöker fylla på den. Gubbsingen har kikat för att se vad det kan vara, om det är någon slang eller något som åkt ur, men kan inte se något alls. Som väglaget är nu så behövs verkligen spolarvätska och jag har haft jättetur som klarat att ta mig till jobbet i några dagar. Igår regnade det på morgonen, då kunde jag torka vindrutan ren på så sätt, och på eftermiddagen var vägarna sedan torra så vindrutan blev aldrig smutsig. Men, hur länge kommer jag ha en sådan tur? Nej, det blir till att fixa bilen igen.  

Så, det blir verkstan och om en timma ska bilen in. Gubbsingen ska skjutsa in mig. Ser inte alls fram emot denna kostnad. Suck.....

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!