Beställt en tvillingvagn.

Då har vi bestämt oss! Äntligen! Nu hoppas jag bara att vi blir nöjda.   :)
Idag har vi beställt en tvillingvagn och förutom att det blev en vagn till ett bra pris så blev det en vagn i en snygg färg också. (Undrar jag om mina prioriteringar för en vagn är lite fel.... hmmm... måste erkänna att det är samma prioriteringar jag har när jag köper bil..... hihihii..... ) BarnensHus har, hur som, haft ett erbjudande på Carena DoubleSwing och den har vi nu som sagt beställt. Känns jättebra, och speciellt bra är att den är enkel att fälla isär, samt faktiskt inte alls för tung för att lyfta. Vi är jättenöjda med vår Emmaljunga-vagn som vi har, men en sådan ny skulle kosta tre gånger så mycket som denna vagn och jag är övertygad om att Carenan kommer att göra sitt jobb den också. Visst, det är en mycket enklare vagn, men helt klart bra ändå. Allra helst hade jag velat köpa en vagn där det går att ha sitsen både framåt och bakåt så att jag fortfarande ha Elias vänd mot mig och gå och prata med honom när vi är ute och går, men det är nog läge att inse att vår kille håller på att bli stor och låta honom sitta framåtvänd nu. Sedan konstaterade jag även, under tiden vi kikade på vagnen idag, att gubbsingen och jag verkligen är ute i sista stund med att köpa en tvillingvagn. Alla andra familjer/par som var där och kikade på samma vagn hade ett barn med sig och sedan en mage i vädret, det var bara vi som hade våra två killar på plats. Men men, bättre sent än aldrig.   ;)

Så här ser vagnen vi beställt ut:



Efter BarnensHus-besöket tog vi en fika på GävleBro tillsammans med svärfar och Gun så att de skulle få träffa Simon. (De hade inte hunnit göra det än.) Och, för att Elias skulle få leka lite i bollhavet som han tycker så mycket om. Döm vår förvåning och besvikelse då vi upptäckte att de håller på att rusta om hela stället och att barnavdelningen totalt har tagits bort. Det blev fika ändå, och Elias 'åkte' i bilkarusellerna som finns så han blev nöjd tillslut. Men, inga fler besök där då det var bollhavet som var grejen. 






Annars har magen fått vila idag (egentligen igår) och jag har inte ätit mycket alls. Sedan har vi nattat killarna som vanligt vid åtta, och var och varannan dag kommer nog gubbsingen att få natta även mig vid den tidpunkten så att jag får ta igen sömn. Vad jag gör uppe mitt i natten nu? Ja, Simon har ätit sitt nattmål och jag har faktiskt sovit sedan åtta, så lite kraft fanns till ett inlägg. Och, så är jag så glad över vagnen så jag ville berätta. Nu dock - sova!

Nighty-Night!

Kommentarer
Postat av: Susanne

fin vagn hoppas ni blir nöjda med den.

2011-06-20 @ 13:19:39

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!