Ljumsken och jag.

Måste få beklaga mig lite....

Hela helgen har min ljumske skött sig, precis som om den vetat om att det varit viktigt för mig att vara med på bröllop och inte ställa till med en scen. Idag orkade den inte hålla sig längre, och åter har jag mot slutet av dagen haltat på jobbet, haft jätteont i bilen på väg hem, samt varit tvungen att vila här hemma. Det är konstigt det där.... 

Jag har hela tiden hävdat att det är ljumsken som är problemet, att det är den gamla fotbollsskadan sedan 15år tillbaka som spökar, och att det inte har med foglossning alls att göra. Men, jag antar att det är allting som påverkar och frågan är nu hur jag ska fixa våren med denna smärta. För att avlasta och inte ha så ont i ljumsken går jag och spänner mig så att ischias har tagit stryk, och detta har sedan resulterat i ryggont. Lägg därtill eventuell foglossning så är det inte alls roligt. (Vet dock inte om jag har/har haft foglossning, men jag antar att det blir värre med det.) 

Så nu undrar jag följande: om det är så illa att jag inte kan åka bil till jobbet, ska jag sjukskriva mig då? Det kan jag väl inte göra? Jag har inga svårigheter att utföra mitt jobb, det vill säga undervisa, utan det är transportsträckorna till och från jobbet som är problemet. Eller, måste jag fixa privat chaufför som kör mig till jobbet? Eller, har man rätt till någon form av taxi/sjuktransport? Jag har ingen att samåka med, och att åka buss, med byten och tider, kommer heller inte att fungera, så vad ska jag göra? Det känns jättekonstigt att bli hemma från jobbet, men om det blir värre med ljumsken så fixar jag inte att köra bil. Egentligen är jag nog lite av en trafikfara redan.   :( 

Jag kan dock konstatera att vila är bra, trots att det gör ont att vända sig i sängen. När jag har fått sova en hel natt, och ljumsken fått vila, ja då orkar vi med en stund, ljumsken och jag. Jag önskar bara att det gick bra att vila på eftermiddagen, innan jag hämtar Elias på dagis, så att bilturen hem inte är så smärtsam. Jag kanske ska börja plocka med mig mitt skrivbordsarbete, gå ner i vilorummet och ligga där och jobba efter lektionerna? Kan man göra det? Eller, så får jag inta liggläge i soffan i personalrummet??? Som det är nu är det bara jobbigt, så någonting måste jag göra - frågan är vad....

Nu får det bli sängen så att vi orkar med morgonen och förmiddagen imorgon i alla fall, ljumsken och jag.
Nighty-Night! 
  

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!