Nyss köpt ett nytt hus!!!!!!!!

Jaaaaaaaaaaaaa!!!! Vi har nyss köpt ett nytt hus för straxt över fyra miljoner! Ett jättefint perfekt hus att bo i! Dock har vi inte fått vårt hus sålt än, så vi kommer att ligga ute med lite mycket pengar ett tag...... Någon som har lite pengar att låna ut????





Nej då......
Idag har vi åter varit på visning och tittat på hus. Vi har inte köpt något - så, lugn mamma, lugn pappa.  ;)
'Stooort hus!', sa Elias idag. Och, det här huset är större än vårt och det är det vi vill ha. Denna gången var barnrummen perfekta i storlek, allt var fräscht, huset hade dubbelgarage (vilket gubbsingen drömmer om), och huset ligger i ett jättefint bra område som säkerligen kommer att behålla, om inte till och med stiga, i värde. Det allra lyxigaste var nog ändå att jag på under tio minuter tog mig från jobbet 'hem', vilket kändes riktigt bra.

Tyvärr är det inte helt rätt tidpunkt att köpa nytt hus ur ekonomisk synvinkel då jag snart går hem och är mammaledig i minst ett år.  Frågan är dock hur ofta ett drömhus dyker upp? Hur länge kan och vågar man vänta? Samtidigt hade varken gubbsingen eller jag känslan av att vi bara måste ha just det här huset, så utifrån det perspektivet har vi ingen panik. Tänk om vi skulle kunna springa på ett liknande hus om ett-två år, det vore perfekt.....

Det som slår mig, när vi har kikat på hus de senaste dagarna, är att det tyvärr är många familjer som flyttar isär nu. Gubbsingen och jag är intresserade av nybyggda hus, och två anledningar till att sälja nybyggda hus som man verkligen har investerat i är antingen att man har förköpt sig, eller att man bryter upp och flyttar isär. Det har handlat om det senare i de hus vi har tittat på. Tråkigt för de familjerna tycker jag. 

Vi kommer nog ändå att fortsätta kika på hus ett tag till framöver, och samtidigt försöka fixa till vårt eget. Man får perspektiv när man ser andra hus, och man blir inspirerad. Så, när vi kommer att flytta vet jag inte. Vart vi kommer att flytta vet jag inte. Om vi kommer att flytta vet jag inte. Det kanske blir så att vi helt enkelt bygger ut och fixar till vårt drömhus där vi är. Vi får helt enkelt se.   




Nu blir det att gå och lägga sig efter en lång dag, då tankarna i huvudet bara snurrar och inte alls är lätta att hålla reda på. Ber om ursäkt för ett virrigt inlägg och återkommer imorgon när hjärnkontoret åter checkar in och börjar fungera.  
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!