När hände allt det här???

Vi sitter vid frukostbordet efter att ha tagit oss en skön lång sovmorgon. Ute ser det ut att vara verkligen jättekallt, så vi hade inte alls bråttom upp idag.

För något år sedan, när vår kille inte fanns, såg jag att en kompis barn drack te, och detta reagerade jag starkt på och tyckte då inte att det var riktigt lämpligt. Vet inte varför jag reagerade så, men jag gjorde det. Nu, sitter vi här hela lilla familjen och dricker te, och framför allt Elias gillar det hur mycket som helst. När kan barn börja dricka te? Är det olämligt? Elias dricker te högst en gång per vecka. Kan det skada på något sätt???

Elias har dessutom börjat klä på sig allt mer själv. På dagis nu i veckan berättade en av hans dagisfröknar att han alltid vill sätta på sig långkalsongerna själv, och detta får han göra nu. Om det är så att han kommer hem på eftermiddagen med kläderna på bak-o-fram så är det han som klätt på sig själv, inte de som plötsligt börja slarva med kläderna. Dock får han inte upp långkalsongerna riktigt över rumpan och blöjan, så förutom att de kan vara på bak-o-fram så har han ett jättehäng som är inne nu. Byxorna kan han också dra på sig, och de kan behöva knäppas bak de också ibland då det blir lite fel. I morse ville Elias sätta på sig sin Bamse-tröja själv och han fick försöka. Efter att ha guidat honom lite lyckades han trä igenom armarna, och sedan fick han lite hjälp med att trä igenom huvudet. Men, i det stora hela har han helt klart för sig hur man tar på sig en tröja. Lille söte kille.

Det är en stor liten kille vi har; en som dricker te ibland och har börjat klä på sig själv. När hände allt det här??? Om en vecka fyller han två år. Tiden försvinner iväg och vår lille kille växer upp. Vi hinner inte med här hemma, gubbsingen och jag. Så, jag nostalgitrippar lite här och bjuder på en två månader gammal kille som mest låg där han placerades och inte gjorde så mycket väsen av sig. Så liten han var en gång i tiden.....



Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!