Busstur.

Så, nu har jag och Elias varit iväg och lämnat in min lilla Citroën på verkstan så att de kan fixa handbromsen. Tanken var att jag skulle ha jobbat idag förmiddag, men jag fick inte ihop det med inlämning av bil, skjuts till jobbet och tillbaka etc, på något sätt, så jag hoppar jobb idag.

Gladast är Elias: han har både sin mamma och pappa hemma på sportlovets första dag. Och, dessutom har vår lillkille fått åka buss idag och det var jättekul och spännande. Med förtjusning ropade han till när han såg bussen komma där vi stod och väntade på hållplatsen, och med ett leende på läpparna satt han sedan still hela bussresan hem. När vi hade klivit av bussen vinkade vi hejdå till den och tog en kort promenad hem igen. Gissa om gubbsingen fick höra om bussturen så snart vi stigit innanför dörren!

Sedan konstaterade jag att det måste vara jättelänge sedan jag åkte buss senast. Nu är det kontant-fritt på bussarna tydligen, och istället ska man köpa biljett via sms, såvida man inte har något busskort som man åker på. Väldigt smidigt i och för sig, och säkert för busschaufförerna som slipper hantera kontanter. Men, hur high-tech ska det bli på vanliga bussar? Jag känner mig väldigt väldigt gammal......

Så här nöjd var i alla fall Elias idag under vår busstur:




Nu får vi se vad vi hittar på resterande del av dagen.
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!