Över

Julen är snart över. Simons allra första jul och Elias tredje. Den blev inte alls som jag hade tänkt mig, eller hoppats. Inte alls. Istället för mys- och julkänslor har jag varit trött, besviken och arg. Just nu är jag så jätteledsen. Småkillarna sover och jag försöker förstå mig på de senaste dagarna, men allting befinner sig i en dimma. Det är inte så här jag vill att julen ska spenderas, det är inte så här jag vill att allting ska sluta.......

Idag har jag fått veta att jag är en dålig mamma. Jag tror det är bland det värsta man kan höra. Men, faktum är att jag har känt mig som en dålig mamma som har varit arg och skällt jättemycket. De övriga i min omgivning håller troligtvis tyvärr med. Jag försöker förstå varför det blev så, och kanske har de senaste veckornas tomtande på nätterna, då jag ville göra december-månad till en mysig månad för familjen, spelat en roll och om det är så var tomtandet till ingen nytta alls. Eller, kanske blev jag jättetrött på att försöka trösta, fixa det praktiska, lyssna på gnäll, uppfostra och känna mig ensam, och sedan orkade jag inte mer. Det fanns ingen som plockade upp mig i tid, och jag rasade. Jag har inte hunnit göra någonting mysigt denna helg, inte fått läsa, inte ta ett fint familjefoto, inte kunnat ta en efterlängtad promenad och hålla handen, inte mysa ner mig i en trygg famn, inte leka eller busa med varken Elias eller min gudson. Visst har det varit mysigt med julafton och mysigt att träffa min älskade familj, förstå mig rätt. Men, alla de där små stunderna som betyder så oerhört mycket har jag gått miste om. Nu är det över, jag är ensam och tårarna rinner ner för kinderna......  

Jag älskar mina killar, men jag kan inte göra någonting mer nu (trots att min hjärna febrilt försöker komma på någon lösning, trots att jag försöker vakna upp ur denna mardröm). Imorgon, när jag och småkillarna har vaknat, ska jag passa på att mysa en stund med dem i sängen innan vi går ner och äter frukost. Sedan ska vi sätta oss i arbetsrummet och bygga tågbana, eller leka med precis det Elias vill. Simon får hänga på. Jag hoppas att småkillarna vill sova lunch samtidigt, för då ska jag krypa ner bakom Simon och Elias och tanka närhet, trygghet, styrka. Det ska jag göra. Jag älskar mina killar..... så otroligt jättemycket........ 
 
Nighty-Night....

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Ami.

Jag satt och letade på nätet kring skräddare i Kamala Beach ( vi ska dit nästa vecka ) och jag är sugen på att få en brudklänning uppsydd. Fick upp en länk där du hade besökt Pierre Collection. Jag har läst mycket gott om just den butiken och funderar på att gå dit under semestern. Men jag blir lite fundersam, jag har mestadels läst om att han sytt upp skjortor och kostymer, men inte en enda notis om brudklänningar.. kanske han inte gör sådant?



Vet du om han gjorde några sådana?



Hälsn. Malin.

2011-12-27 @ 11:32:57
Postat av: Johanna

kram

2011-12-27 @ 13:19:04
URL: http://busenochgrodan.blogspot.com/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!