Magsjuka

Har just hämtat hem Elias från dagis och fått veta att det kanske går magsjuka på avdelningen. Usch och fy, inte alls något jag vill att vi ska åka på nu inför julhelgen. Givetvis går jag och känner efter själv hur jag mår, och det känns som att det åker upp och ner i halsen på mig. Elias verkar må bra, men är han smittad får vi nog räkna med att vi alla åker på magsjukan då vi blandar baciller lite hejvilt här hemma. Att Elias har varit lite lös i magen har jag inte ens reflekterat över, och jag hoppas verkligen inte att det är han som är smittobäraren. Men, borde inte vi här hemma redan ha blivit smittade då??? Elias har en känslig mage, och ibland blir han stenhård i magen och då motverkar vi det genom att ge honom vindruvor eller päron. Inte har jag ens reflekterat över att han ska vara hemma från dagis..... Rackarns..... Jag hoppas verkligen inte att Elias är sjuk, eller att han har smittat andra små nu inför julen.

Hursom, resultatet blev att Elias tog jullov redan idag (annars hade han gått på dagis även imorgon). Fikaplanerna som vi hade i eftermiddag ställde vi också in i förebyggande syfte och istället får vi pyssla lite här hemma. Så får det bli. Och, så håller vi tummarna för att vi klarar oss. Skulle vi åka på magsjuka hoppas jag att det är en mild variant och inte vinterkräksjukan. Snälla......

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!