Kaffe och lussebulle

Imorse vaknade jag upp till luciasång från TVn. Tanken var att jag skulle stiga upp tidigt och ta mig iväg till jobbet för att se luciatåget där, samt lussefika med mina arbetskamrater, men kroppen sade ifrån när jag vaknade upp till väckarklockan vid sex-tiden. Jag kom alldeles för sent i säng igår kväll, eller rättare sagt inatt, och insåg imorse att jag tyvärr inte orkar med allting. Så, jag låg kvar i sängen en timma till innan det var dags att påbörja dagen här hemma.

Nu är Elias iväg till dagis, gubbsingen jobbar, Simon sover och jag fortsätter att plocka här hemma. Efter lunch ska vi sedan iväg och fira lucia på dagis, och jag hoppas att Elias kommer att få en rolig stund. Allt jag saknar just nu är dock snön, det hade varit så mycket mysigare med snö ute nu när det är lucia. Finns det inte någon ritual som man kan utföra för att locka hit snön tro? Jag och Simon skulle med glädje dansa och studsa runt här hemma i vardagsrummet. Håller tummarna för att snön kommer snart. Dags för kaffe och lussebulle dagen till ära.   :)


Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!