Det slog mig....

När gubbsingen kom hem efter jobbet idag uppdaterade vi varandra lite kort om dagen; han berättade smått om jobbet och lunchmötet, medan jag berättade om BVC-besöket och att det då slog mig att ...... (har nu glömt bort vad det var jag kom på, men ni förstår ändå). Elias satt i famnen på sin pappa och lyssnade på oss, och frågade sedan:

- Vem slog dig, mamma?


Ja, vad säger man!?! Språk är verkligen inte lätt, speciellt inte när det kommer till nyanser, uttryck och ordspråk. Jag fick snällt förklara att ingen hade slagit mig, men att jag kom på att...... (vad det nu var). Store lille kille. Han är med, lyssnar, diskuterar och försöker förstå. Vår vuxenvärld måste ibland vara obegriplig.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!