Vad är det med barn och öl???

Vad är det med barn och öl??? Läste på en gammal väns blogg för ett tag sedan att hennes son pratat om öl på dagis, och jag är rädd för att även Elias kommer att kläcka ur sig något om öl under hösten. Man vet inte alltid riktigt vad som ska komma ur den munnen.

Elias informerade igår sin mummu och ukki om följande:
- När jag blir pappa, då kan jag dricka öl!
- När jag blir ukki, då kan jag dricka ukkis öl!


I förmiddags sade han följande till mig :
- Idag vi åka till vanhaukki (= gammelmorfar).
- Ja, det kan vi absolut göra, svarade jag och tyckte att det var kul att Elias vill göra det.
- Då jag äta kakor!


Jaha... det var det som lockade.   ;)
Bye!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! Det där fick jag med höra:

- Mamma, du tycker ju så mycket om öl.

- Tycker jag mycket om öl??!!?!?! (dricker jag nästan aldrig...)

- Ja, du har ju druckit det EN gång. Du är en öl-mamma.

Låter ju inte riktigt bra alls, faktiskt.

2011-08-08 @ 06:05:14
URL: http://adolfsson.pansartax.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!