'Kör på du!'

Ibland är han rolig, Elias. Varje gång jag talar om för honom att jag ska gå och ta mig en dusch, eller sätter honom i bilen då vi ska åka någonstans och talar om att vi nu ska åka, då säger han 'Kör på du! '. Lite roligt. Den lilla kommentaren dyker upp då och då, och tur är det då den alltid får mig att le.

Under eftermiddagen igår var vi iväg och handlade mat på ICA Maxi. Elias vet att det finns frukt att få där, men vår deal är att han då ska sköta sig och varken tjata eller gnälla om han ska få någon frukt. Igår blev det ingen frukt. För att visa Elias hur jobbigt det är när han tjatar och tjatar och tjatar så började jag med:

- Elias
- ha? (som han säger när han inte hör eller frågar)
- Elias?
- ha? 
- Elias? 
- ha? 
- Elias? 
- ha?
- Elias? 
- ha? 
- Elias? 
- ha? 
- Elias? 
- ha?
- Elias? 
- ha? 

och så fortsatte jag så en stund där vi gick bland bland gångarna. Till slut gav jag upp då jag själv tyckte att det blev alldeles för jobbigt att tjata, och försökte förklara för Elias att det är jobbigt att lyssna på tjat. Han höll med, och sedan efter några meter frågade han mig om jag åter kunde säga 'Elias'. Alltså tyckte han att det var jätteroligt och ville busa mer, och mitt försök till tjat var totalt misslyckat. En annan kund som vi mötte där bland gångarna skrattade smått åt oss, åt mig.

Jag måste erkänna att handla mat med båda killarna inte är det lättaste då jag tycker det är tungt att köra vagnen. Sedan uppstår problemet att det inte får plats så mycket i vagnen när de båda är med. Så, igår när vi handlat färdigt hade vi en full vagn. (Matkassen under blöjor och papper syns inte.)    ;)



När vi till slut hade packat in oss i bilen och skulle åka hemåt sade Elias åter 'Kör på du!', och tur var det då jag hade hunnit bli smått irriterad på hans tjat - men åter blev på bra humör. Det är inte alltid lätt att handla mat.  ;)

Bye Bye! 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

på citycross finns det kundvagnar med dubbla sitt plats, en för baby och en för större barn. har provat en gång med våra, men dom kunde inte sitta så nära varandra. vet ej om denna typ av vagn finns i andra affärer annars värt att prova då man får plats med mera i vagnen. isabell tycker det är kul att köra egen vagn då blir det bara en som ska åka, sedan får man hem en del som ej varit tänkt men de får man ta.

2011-08-12 @ 20:29:26

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!