Det här med "promenad".

I förmiddags, när jag och småkillarna var ute på promenad, hade jag en diskussion med Elias som jag tillslut gav upp. Den gick något i stil med detta:

- Va är romenaden schtans?
- Vi är på promenad nu.
- Va då schtans?
- Jo, när man är på promenad, då går och går och går och går man. Som vi gör nu.
- Va då schtans?
- Ja, vi får se vart vi går.
- Vart vi gå?
- Jag vet inte, vi får se.
- Va är romenaden?
- Vi är på promenad nu.
- Va då schtans?

Och så försökte jag förklara ytterligare några gånger tills jag gav upp. Hur ska man förklara vissa ord för barn???? Det här med "promenad" var i alla fall inte det lättaste, men Elias kommer nog att förstå tillslut när vi gått ut tillräckligt många gånger på promenad. Store lille söte kille.   :)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!