Förmiddagen.

Idag på förmiddagen har Elias fått följa med mig till MVC. Jag var iväg förra veckan, men då barnmorskan var osäker på hur vårt andra lilla knyte ligger i magen så ville hon att jag skulle komma in idag. Gubbsingen har möten inbokade nu under förmiddagen så Elias fick snällt följa med mig istället, och det gick jättebra. Nu har vi en tid inbokad i eftermiddag på ultraljud och får då se hur det står till i magen och vad vårt lilla knyte säger. Ska faktiskt bli lite roligt med ett andra ultraljud.   :) 

När vi väl var färdiga med undersökningen idag ville Elias inte alls gå hem från vårdcentralen, utan istället stanna och leka med de roliga leksakerna som fanns där. Nu vet jag att det inte är helt optimalt att stanna kvar i ett väntrum på en vårdcentral när man är färdig, men då vi har påsklov och all tid i världen (och då det endast var en man i väntrummet) så lekte Elias på en stund med bilarna. Han var jättenöjd. 




På vägen hem tog Elias och jag vägen via biblioteket och lånade med oss böcker hem. Gubbsingen kom för någon vecka sedan på att vi kanske skulle behöva låna böcker om syskon så att vi kan förbereda Elias på det som komma skall. Så, idag har jag lånat med några böcker som handlar om att få ett syskon, samt några böcker att sjunga med till då Elias gillade dem skarpt när han var mindre. Under tiden jag letade böcker passade Elias på att leka med en lite äldre kille som också var på biblioteket, och de lekte jättebra ihop där de klättrade och smet in i kojan med jämna mellanrum. Lite småroligt är att Elias ibland har börjat ropa 'umman!' när han ropar på mig. Detta gjorde han på biblioteket en bra stund, innan jag kom på att det var han som ropade och att det var mig han ropade på. Elias gör precis som sin pappa: säger pappa 'gumman' till mig, ja då säger Elias 'umman' till mig också (utan att veta vad det egentligen betyder). Lille söte kille! Eller, härmapa, vilket man nu föredrar.   ;) 




Nu är vi hemma för lunch och vila, sedan bär det som sagt av till stan och ultaljud. Ska bli spännande!

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!