Vi har en plan.

Vilken tur att de påminde oss idag på dagis. Vilken tur att vi inte står där imorgon klockan åtta, har bråttom och ska lämna lille killen och åka iväg till jobbet. Ikväll har vi fått tänka till, gubbsingen och jag. Imorgon är det nämligen planeringsdag för Elias dagisfröknar och dagis är stängt. Det innebär att någon utav oss måste vara hemma med Elias, alternativt ta med honom till jobbet fram tills jag slutar för dagen. För, visst är det så man får lösa det? Om båda jobbar heltid, och dagis är stängt en dag, visst är det så man ska tänka?

Lite typiskt oss att glömma bort det här med planeringsdagen. Vi fick informationen redan för några veckor sedan, men har glömt att skriva in det i kalendern. I vanliga fall hade vi frågat Elias farmor om hon hade kunnat leka med honom imorgon förmiddag, men då hon befinner sig i Grekland nu blir det lite svårt. Istället har vi suttit här ikväll och funderat på hur vi ska lösa morgondagen. Jag tror att vi har en plan: jag åker till jobbet i vanlig ordning, gubbsingen är hemma och leker med lille killen fram till elva, åker sedan in och lämnar honom hos mig på jobbet när min sista lektion slutar halv tolv, jag tar över och fixar lunchen, och han i sin tur åker direkt till sitt möte. Det borde fungera? Vi hoppas det.

Jag bävar inför nästa vecka när gubbsingen är i Kina och jag får sköta allt; morgonrutinerna, lämna på dagis, hämta på dagis, fixa middag, läggning, vardagssysslor, och jobb (allt det nu innebär). Dessutom har vi på onsdagkvällen första föräldramötet, och det känns viktigt att vara med på det. Samtidigt är det läggdags för Elias när mötet börjar. Usch of fy.... får ont i magen och vet inte hur jag ska fixa allt..... Ska förtränga det i några dagar till.

Jag måste säga att jag beundrar alla ensamstående föräldrar som klarar av att bolla barn, hemmet och jobbet. Jag beundrar dem nog mer nu när jag förstår hur jobbigt det kan vara att få ihop allting, och hur mycket det tar på krafterna att göra allt själv. Ni är starka ni! Och, om jag någon gång kan hjälpa till med någonting så gör jag gärna det. Säg bara till. 

                                                 

Nu är det dock dags att gå och lägga sig. Sleep tight!
Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!