Elias och jag har dammsugit.

Idag har Elias och jag dammsugit uppe. Det är fascinerande att små barn gillar att städa och hjälpa till, och Elias blir nästan arg om han inte får hålla på. Med jämna mellanrum, för att hinna färdigt och få golven rena, måste jag ändå ta dammsugaren ifrån honom och då blir det en massa protester, men så snart han får dammsuga igen så är allt bra. Konstigt det där att viljan att hjälpa till försvinner med åren hos barn. Tänk om Elias, även om tio-femton år, fortfarande vill hjälpa till att städa och protesterar när jag tar dammsugaren - visst vore det väl underbart!?!  :)

Sedan har Elias slukat i sig en portion av grytan som gubbsingen lagade härom kvällen. Det är kul att vår lille kille mer och mer börjar äta det vi äter. Samma sak på dagis, där åt han ordentligt med fisk och sås igår till lunch. Idag har han smakat på lasagne.

Och mitt i skrivandet, nu, precis nu, tog Elias och öppnade toalettdörren, gick in, hämtade pottan, ställde den i hallen och ville kissa. Vi måste allvarligt börja potträna med vår lille kille. Och, vi måste allvarligt se över dörrar och andra eventuella 'faror' som nu blivit aktuella i och med att han kan nå upp och öppna dörrar. Ojoj vad han växer och blir stor. Vår lille kille.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!