En månads bloggande.

Idag har det gått en månad sedan jag skrev mitt första inlägg på bloggen, och inte kunde jag ana att det skulle vara så kul att blogga. I och för sig tycker jag jättemycket om att skriva, så detta är egentligen som gjort för mig. Sedan kan mina föräldrar och andra vänner och bekanta hålla koll på vad som händer här på Västervägen, vilket är helt perfekt. Eller hur!?!   :)

Nu är det i och för sig en hel del som jag måste lära mig göra på bloggen, för att den ska vara precis som jag vill. Så smått ska jag försöka få till headern, utseendet rent övrigt, få till webbkameran så att jag kan lägga upp bilder direkt, och annat smått och gott. Tyvärr har jag inte hunnit få till tid så att jag kan sitta och dona med detta, men det kommer förhoppningsvis snart.

Ikväll blev det bara middag och film till för oss, gubbsingen och mig. Elias fick feber, 38,8 grader, och har kämpat på det han orkat under kvällen. Vi har rättat oss efter honom och gosat när han velat det, byggt lego när han velat det, och gosat åter igen. Det är fascinerande att se hur mycket vår lille kille kan och förstår. När vi skulle ge honom lite flytande Alvedon mot febern ville han absolut inte ha, utan sköt bort dosmåttet, och började sedan peta sig i näsan och förklara en massa. Då slog det mig att han inte alls tycker om nässpray och att det troligtvis var det han trodde att vi ville ge honom. När vi istället visade att det inte alls skulle upp i näsan, utan drickas istället, tog han självmant hälften. Slutslurpen fick vi trixa i honom då han inte hade varken lust eller ork, men efter det gick han och smackade i sig dropparna ur dosmåttet en lång stund. Lille söte kille....

Nu är klockan bara 22.00 på kvällen, men vi ska gå och lägga oss ändå, gubbsingen och jag. Vi hoppas att lille killen kan sova inatt, men räknar nog ändå med att det kommer att bli en del spring och vakna stunder om febern sitter i. BVC-sköterskan sa, efter vaccinationen för en vecka sedan, att feber och utslag eventuellt skulle komma efter 10-14 dagar. Vi tror att det är den febern som nu dykt upp, även om det bara gått en vecka, och hoppas att den går över snabbt. Tur i oturen kom febern lagom till helgen, så förhoppningsvis mår Elias bättre nästa vecka när vi är helt själva. Vi håller tummarna.

Nu ska vi sova. Nighty-night!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!