Äntligen tid för läsning!

Onsdagkväll. Elias sover och jag har inte med mig något jobb hem. Det känns jättekonstigt, men samtidigt slår det mig att jag nu faktiskt kan passa på att verkligen unna mig något som jag har velat göra länge - att läsa. Jag har äntligen tid för läsning, och nu ska jag verkligen passa på att göra det också.

Egentligen väntar diskmaskinen på att bli tömd, matbordet på att rensas på post, tvätt på att sorteras, och allt det där andra som alltid finns där. Men, om allt detta har stått och väntat ett tag redan, då kan det inte göra så mycket om det väntar en stund till. Eller?

Ska även berätta att vi var ner till stugan så att Elias kunde leka lite med farmor ikväll. Elias farmor åker iväg på en liten semesterresa till Grekland imorgon och vi, gubbsingen och jag, är inte ett dugg avundsjuka. Vi stannar mycket hellre kvar här hemma med en massa jobb, disk, jobb, tvätt, matlagning, jobb, och sa jag jobb? Vi hoppas ändå att hon får en jättehärlig resa, trots att vi putar lite med underläppen och tycker det är orättvist.

Nu lockar dock boken, och känner jag mig rätt så kommer jag att somna tillsammans med den ikväll.
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!