Föräldramöte.

Har nu kommit hem efter en intensiv dag med BVC, jobb, inbokat möte med synpedagog, konferens, och till slut föräldramöte. Föräldramöte!!! Vårt, gubbsingens och mitt, allra första föräldramöte och det känns verkligen jättestort.   :)

Ska dock börja med att berätta att vår lille kämpade på bra på BVC i förmiddags. När han såg sprutan och förstod vad som väntade, började han gråta och ville inte alls vara med. Stackars lille kille! Hursom, höll jag givetvis i honom medan han var jätteledsen och tyckte att sprutan var jättehemsk. När sprutan väl var tagen slutade Elias gråta som vanligt efter några få minuter, men flera gånger om kom han dock ihåg vad som hänt, pekade på sitt lår, sa "Däääär!!!" och började sedan gråta igen. Han var så söt, stackars liten. Dumma jag hade givetvis glömt att ta med någonting att distrahera honom med, så det hela hade kunnat varit lite mindre dramatiskt för honom. Men, gjort är gjort.

Väl hemma hos farmor var det sedan dags för lunch, sova och sedan lek hela eftermiddagen och kvällen. Medan gubbsingen och jag ikväll var iväg på föräldramötet passade farmor på att bada Elias och han somnade sedan jättesnällt i sin egen säng. Skönt att hela dagen har gått så bra, och att Elias har fått en ordentlig farmor-dag idag.  

På föräldramötet, för att avsluta med det, kunde jag inte låta bli att sitta och le. Det kändes verkligen jättejättekonstigt att sitta där på 'andra sidan' och bara lyssna och ta in det dagisfröknarna pratade om. Jag är så van vid att det är jag som står och talar, svarar på frågor, frågar och följer upp saker och ting, och att nu bara sitta där och lyssna var verkligen konstigt - men kul. Dagisfröknarna är verkligen jättebra, och föräldragruppen känns väldigt bra den med. De föräldrar som hållit ihop nu ett antal år skämtade och ställde på varandra, precis som man önskar att det är i en föräldragrupp. Det bästa av allt under kvällen var dock att vi föräldrar fick hjälpa till att montera ihop leksaker och hyllor, samt göra om del av lekrummet. Det känns kul att få vara med och hjälpa till på dagis på något sätt, och jag gör det gärna fler gånger. Sedan måste jag säga att det var ett smart drag av dagisfröknarna att ta hjälp av oss föräldrar så att de själva slipper slita med allt. Hursom, samlade jag och gubbsingen många vuxenpoäng ikväll.  hihiihihii...  ;)

Nu är det dock dags att sova igen och samla kraft inför veckans sista arbetsdag.
Nighty-night!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!