4e advent.

Det är 4e advent och vi ska köpa julgran idag. Längtar. Tycker varje år att det är lika mysigt att gå ute bland granarna och välja ut den gran som ska stå hemma hos oss. De senaste åren har vi köpt julgran på samma ställe, så det blir att åka dit i eftermiddag igen. Sedan ska vi pynta till kvällen.  

Saknar dock julgranspynt och julförberedelser hemma hos mina föräldrar. Är verkligen jätteledsen för att vi inte kommer att fira julafton hemma hos dem. Men, det får bli så i år. Det är konstigt vad uppväxt och traditioner sätter sina spår. Och, det innebär att våra traditioner som gubbsingen och jag påbörjar nu här hemma kommer att sätta spår i vår lille kille. Jag hoppas hoppas att det kommer att bli en mysig jul.

Konstigt nog har jag inte drabbats av julstressen än. Läste några tips i tidningen (Aftonbladet) igår hur man håller stressen borta, och visst ska jag försöka tänka på det. Men, tror att det ibland är lättare sagt än gjort. Står man där i den långa kassakön och bara ska betala några få saker är det nog lätt att bli stressad. Det som fastnade i huvudet på mig var dock: att ingen garanterat kommer att tycka att det är kul att fira jul med mig om jag är stressad, och jag själv kommer att missa underbara små stunder med Elias och gubbsingen om jag inte varvar ner. Så, just nu känns det som att vi tar en dag i taget, pysslar och förbereder, och så får vi se hur långt vi helt enkelt hinner. Men, det är fem dagar kvar till jul... får se hur jag tänker och resonerar om några dagar....

Nu ska jag passa på att ta mig lite egen tid medan Elias sover och gubbsingen skottar snö ute. Bye Bye så länge!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!