Två bra och roliga saker.

Det var en jättefin vinterdag idag, men inte orkade jag njuta av den. Suck....

Efter att ha hämtat Elias på dagis, ätit lite mellanmål och lekt lite, tog krafterna helt slut. Den sista timman innan gubbsingen kom hem låg jag nedbäddad i soffan med Elias intill mig från och till. Ibland kom han upp och lade sig intill mig för att gosa, och efter en stund hoppade han ner på golvet igen för att leka då jag var tråkig som inte orkade med något. Stackars lille kille. Men, vad gör man när man är själv med ett barn och samtidigt är sjuk???? Om man dessutom inte har någon att be om hjälp? Jag menar, man orkar bara med till en viss gräns. Sedan då???

Det är dock två bra och roliga saker som hänt idag. För det första skrev alla elever i mina två klasser som jag har i svenska verkligen sitt bästa på proven i förmiddags. Det är så kul att titta på dem när de skriver för fullt, för då har de någonting att visa, då har de pluggat till provet. För det andra hörde min gamla alltid pratglada vän Louise av sig, och det var jättekul att prata med henne. Tiden bara försvinner iväg och vi har inte hunnit prata med varandra på några månader igen. Men, nu blev det ändå en snabb update, så får vi ta igen allt det andra när vi ses nästa gång.

Slutligen fick jag även imorse någonting roligt att se fram emot. Bror och jag bestämde att vi aboslut ska spela julklappsspelet (heter säkert någonting annat, men jag kallar det det) under mellandagarna när vi är hos våra föräldrar igen. Det var så kul förra året, och jag hoppas det blir lika roligt igen. Måste bara komma på något roligt att köpa och slå in som julklappar. Hmmm....

Nu blir det sen middag. Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!