Julfirandet 2010

För första gången i hela mitt liv spenderade jag julafton hemma. Jag har alltid, mer eller mindre, spenderat julafton hemma hos mamma och pappa, och detta var ett nytt steg i mitt liv. Ett steg som faktiskt inte var så dumt....  

På julafton kom Elias farmor, faster Katja med familj, och bonusfaster Sandra hem till oss. Det blev julbord med massa massa mat (som vi fortfarande kämpar med), Kalle på TV, lek, besök av tomten och tillslut julklappsöppning. Elias var helt fascinerad av tomten (som kom på skoter!!!) och nämner fortfarande lite då och då att han fick sin favorittraktor av just tomten. Lilly och John hade fullt upp med att öppna sina julklappar och var nöjda de också. En jättemysig julafton var det och gubbsingen och jag pustade ut och somnade tidigt den kvällen. Men, ojojojooj vad det är fullt upp att hålla i julfirandet med familj/släkt hemma och jag beundrar mamma och pappa som har fixat och trixat kring julen alla dessa år.     








 



På juldagen packade gubbsingen, Elias och jag in oss i bilen och åkte till mamma och pappa för att fira lite jul även där. Min bror, Karin och Elias kusin Oskar var också där. Även Elias gammelmormor och gammelmorfar var på besök. Småkillarna var jätteglada över att se varandra igen och sprang runt runt och lekte. När det väl var dags för julklappar hade killarna fullt upp med att öppna paket, samt hinna leka med sina nya leksaker. Populärast blev nog de radiostyrda bilarna som de fick. På annandag jul tog gubbsingen, Elias och jag en kvällspromenad för att få lite frisk luft och det var jätteskönt. Ett åk i den lilla backen hann det bli.    :) 











Vi tackar för alla julklappar vi fått i år, och TACK alla som velat fira jul med oss!!! 
Bye Bye! 
 


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!