Jobb som snurrar i huvudet.

Det är mest jobb som snurrar i huvudet just nu. Inte så mycket vad jag ska hitta på att göra de sista dagarna innan jul, utan snarare hur det blir till våren och om 1 1/2 - 2 år. I förrgår tyckte jag att chefen kom med ett jättebra förslag när det gäller vikarie för mig när jag går hem, och allt kändes bra. Nu, när jag har funderat mer på det, är jag inte så glad längre och istället känns det som om luften gått ur mig.

Nu vet jag att ingenting är spikat än, inga beslut har tagits. Men, det lutar åt att jag åter kommer att förlora en klass, en klass som jag kämpat med och som jag verkligen såg fram emot att fortsätta med i år8 och 9. Jag vet att jag är självisk när jag tänker så, och att det faktiskt inte är jag som lärare som är viktigast. För elevernas del kan det inte bli bättre än att få den vikarie som är tänkt att hoppa in efter mig, en utbildad lärare med erfarenhet itsället för en helt ny människa utan erfarenhet. Med människa menar jag givetvis en nyutxaminerad lärare. 

Det känns dock jättetråkigt att förlora en bra klass, en klass som jag trivs med, och framför allt att förlora en jättebra klassföreståndarkollega. Jag har haft oturen att ha klassföreståndarkollegor som inte alls strävat åt samma håll som jag, kollegor som lämnat över allt ansvar och jobb åt mig. Det är inte alls kul. Jag har haft turen att jobba med två riktigt bra kollegor, varav jag 'förlorade' den ena när jag gick hem och fick Elias. Nu verkar det bli samma sak ingen.....

En kollega sade igår "Som man bäddar får man ligga", när vi talade om detta på jobbet. Jag förstår tanken, men tycker samtidigt att det är ett enkelt sätt att se på det. Det finns aldrig ett bra tillfälle att gå hem och föda barn när man jobbar med människor, och ska man då låta jobbet styra privatlivet? Tyvärr har jobb redan allt för stort inflytande i våra liv här hemma - så nej, inte mer än vad det styr redan. Och, förutom att se till elevernas bästa handlar det även om min arbetsmiljö och trivsel, eller gör det inte det?

Vi får se var det hela slutar. Jag ska försöka att inte tänka mer på detta och hoppas på att allting ordnar sig, men oron finns ändå där. Suck....

Bye!

Kommentarer
Postat av: Liza

Ååå kommentaren försvann. Suck. Hoppas det inte blir dubbelt nu. Men iaf. Det jag skrev var att jag förstår helt tanken men vänd på steken - ta mitt förstaår i Kga. Som jag trivdes med E. Och när jag kom tillbax efter IV fick jag undervisning i D och klf för en årskull under... du vet ju vilken... Och som jag gillade dem! Även om det känns som att det är världens bästa klass och att man är skapt för varann så händer saker under tiden man är borta. Man får perspektiv. Och vad gällande kollega, been there and done that. Visst är det roligare och lättare om man trivs ihop, men man fixar det ändå. Saknar fortfarande min Myhrman :-) Gå hem, njut av bebbe och koppla bort jobbet. Kram

2010-12-15 @ 07:42:39
Postat av: josephine

Är det en liten på väg? :)

2010-12-15 @ 15:14:03
URL: http://jsundell.blogg.se/
Postat av: ami

jopp! En liten till är på väg och det går inte att dölja magen längre. :)

2010-12-15 @ 17:53:53
URL: http://iamisvarld.blogg.se/
Postat av: ami

Liza, hur skulle jag klara mig utan dina kloka ord?!?!?!??! Would be totaly lost. Tack för att du finns!

kraaaams

2010-12-15 @ 18:06:38
URL: http://iamisvarld.blogg.se/
Postat av: josephine

Men gud så roligt Ami! Grattis till er! :) Nu blev jag nyfiken på magen :)

2010-12-15 @ 18:25:53

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!