Vilsen på K-rauta.

Det är inte lätt att köpa byggmaterial när man inte alls har koll på skruvar, muttrar, huvuden, hylsor, färg, och jag vet inte allt. Var klart vilsen på K-rauta när jag var in och handlade för en liten stund sedan! Jag hade dock en plan när jag steg in genom dörrarna: leta upp första bästa säljare och be om hjälp. Då kan det inte gå fel, och då är man in och ut på ganska kort tid. Trodde jag.

Första säljaren hjälpte mig med skruvplattor (el liknande som jag skulle ha), men tog faktiskt fel storlek så att jag fick fråga om det verkligen stämde. Andra säljaren hjälpte mig med skruv, då den första inte hade koll ordentligt. Men, det var inte alls lätt att hitta det jag skulle ha, så jag fick ringa hem och dubbelkolla. Först var jag dock tvungen att gå ut ur butiken då de inte har någon som helst täckning inne på K-rauta. När vi sedan konstaterat vilken skruv jag skulle ha, och plockat i en påse, var det dags att betala. Precis då ringde gubbsingen och skulle ha några små saker till.

När jag packat i allt som jag köpt i bilen ringde jag gubbsingen en gång till för att kolla att jag verkligen fått med allting, och då upptäckte de här hemma att målarfärgen just tog slut. Så, det var bara att återvända in på K-rauta igen och gå raka vägen till en säljare. Som tur var fick jag samma snälla säljare igen, och vi begav oss till färgavdelnigen. Väl där fick jag åter ringa gubbsingen. Jag har alltid tyckt att rak förstahandsinformation är bäst, och så är det bara. Där stod säljaren och undrade vilken färg jag skulle ha, jag i telefon och frågade gubbsingen, som i sin tur ropade till min pappa ute i trädgården. Pappa svarade tillbaka, gubbsingen förklarade för mig, jag hörde lite dåligt, och försökte upprepa allt för försäljaren. Tack snälla försäljare som hade sådant tålamod med mig!!!

Det var spännande att komma hem och se om det till slut blev rätt med allting, och det verkar det ha blivit. Så, nu ska vi åter fortsätta med bygget. Denna gång ska kameran med ut då den har laddats en stund nu. Men, först måse jag ta en kopp kaffe, igen.


Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!