Posten.

Jajust ja.... Måste bara få berätta. Ibland vet jag inte hur folk tänker, och i detta fall är det posten som jag och gubbsingen suckar åt. Det har inte hänt en gång, det har inte hänt två gånger, det har hänt flera gånger - trots att läget fortfarande är densamma.

De som har varit hem till oss det senaste året, framför allt det senaste halvåret, de som gått förbi vårt hus, de som bor runt omkring, de vet att vi håller på att rusta vårt staket. Vi har haft brevlådan provisoriskt uppsatt där det passar för tillfället, eftersom resten av staketet har varit nedrivet. Under rusten har brevlådan 'stått' rangligt lutad mot en stolpe och det har legat en massa plank på gården. Med jämna mellanrum har brevlådan ramlat omkull. Man kan inte missa att vi håller på att rusta.

Trots detta har posten skrivit flera små lappar till oss där de bett oss sätta brevlådan på höger sida, så att de lättare kan komma åt den. Idag hittade vi denna lapp:


Ja, absolut, vi ska placera vår brevlåda på höger sida. När vi är klara med det vi håller på med! Vi funderade allvarligt på att skriva ett svar och sätta upp det på brevlådan imorgon så att de förstår att vi förstått. Det räcker med en lapp, vi är inte dumma.

Nu har jag en jättegullig kompis som jobbar på posten, och jag är imponerad av att hon orkar med att jobba, cykla i ur och skur, varje dag, år ut och år in. Ibland känner jag mig dum eftersom vi inte fixat brevlådan, då det är hennes arbetskamraters arbetsmiljö det handlar om. Men, visst borde posten ändå förstå att vi kommer att fixa till allt så snart hela bygget är färdigt? Eller???

Så, imorgon när brevbäraren kommer så står brevlådan fortfarande på fel sida. Ikväll har vi nämligen inte orkat fortsätta med staketet, bland annat för att orken helt enkelt inte finns, men även för att vi har en massa annat jobb att göra. Men, jag lovar, det kommer att åtgärdas. Och, vi vill inte ha fler lappar!!!

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!