Lite smått irriterad.

Är lite smått irriterad. Bara för att jag är blondin så är jag inte helt dum.

Skulle idag skriva ut lite papper på jobbet, och kopplade in en sladd från skrivaren till datorn. I en utav USB-portarna. Skrivarna är inte inlagda i våra datorer och var då tvungen att göra på så sätt. Tryckte sedan på Print, men ingenting hände. Beklagade mig för en person i min närhet som satt bredvid och hjälpte en av mina kollegor med någonting annat, men försökte ändå lösa problemet själv (dvs sökte efter skrivare, försökte ändra standardskrivare etc). Ingenting fungerade.

Plötsligt drog personen ut sladden ur min dator och sade "Du kan ju inte stoppa in sladden i vilken port som helst!!!" Sedan satte personen in sladden i en helt annan port och förklarade tydligt och klart att det var den som var USB-porten och att man måste kolla var man stoppar in saker. Blev så chockad så att jag inte riktigt visste vad jag skulle säga, fick bara fram "näää... aaa....". Kände mig verkligen jättedum.

När jag sedan kikade på porten som jag från början stoppat in sladden i (var ju tvungen att själv förstå varför jag skulle ha gjort något så dumt och fel) såg jag att det faktiskt var ett USB-märke vid den porten. Jag påpekade detta för personen, och undrade varför det var ett sådant märke där om den inte fungerade som USB-port. Personen i fråga började vända och vrida på min dator och kunde faktiskt inte förstå varför det märket satt där.

Bara för att jag är blondin så är jag som sagt var inte helt dum. Jag stoppade in sladden i porten av en anledning. Visst säger jag jättetokiga saker med jämna mellanrum, och visst hänger jag inte alltid med, men jag är ändå inte helt dum. Motsägelsefullt, ja, men så är det. Sedan tycker jag att man inte ska underskatta sina kollegor bara för att man själv är expert på sitt ämne. Jag kan ändå lite om datorer. Så är det.

Det positiva är att vi på jobbet fått våra egna datorer nu så att vi mycket enklare kan sitta och jobba, och slippa köa. Var den som först hämtade ut datorn, och har hela eftermiddagen bekantat mig med My precious!!!!   ;)

Och varför skrivaren inte fungerade just då vet jag inte. Försökte igen på eftermiddagen och då gick det utan problem. Och jag behövde ingen hjälp. Punkt slut.
Bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!