Hämtade för första gången på dagis idag.

Ahaaa... det är så det känns. Jag hämtade för första gången på dagis idag, och det märks att jag är nybörjare på det här. Hela vägen från jobbet till dagis var jag lite småstressad, trots att jag ändå inte var sen på något sätt. Dealen var att jag skulle hämta Elias efter lunch, och jag var framme på dagis halv tolv. (Elias skulle nämligen äta där men sova hemma, och det är det han gör nu uppe i sin egen säng.)

När jag sedan hade parkerat och klivit ur bilen hörde jag ett barn gråta ute. Vår lille kille! Så, jag halvsprang bort till avdelningen för att komma fram så snabbt som möjligt. Tror att jag kanske tjänade, låt oss säga, 15-20 sek på det. Känner mig lite fånig nu i efterhand, men det är instinkterna som tar över ibland och de är inte alltid mest genomtänkta. Fick i alla fall veta att dagen har gått jättebra för Elias, och att det var nu efter lunch som han blev ledsen eftersom han var så trött. Och, det slog mig när jag kom hem, att det inte var så konstigt att Elias var trött då han steg upp nästan samtidigt som jag imorse, kl.06.20. Lille killen har hållit igång och lekt hela förmiddagen både ute och inne, inte konstigt att man blir trött så att man gråter lite framåt lunch.

Imorgon ska Elias sova på dagis och då ska han få med sig sin snuttefilt så att han får en liten trygghet där. Om han imorgon är så trött som han var nu när jag hämtade honom, kommer han nog att somna direkt när de lägger ner honom i vagnen med snuttefilten och vaggar den lite. Håller tummarna för att det kommer att gå bra.

Nu ska jag passa på att plocka fram pärmar och material som jag ska ha med till jobbet. Får se om vi, Elias och jag, åker förbi på jobbet nu på eftermiddagen, eller om jag fixar det imorgon istället. Vi måste i alla fall åka in till stan och shoppa lite: måste måste köpa en lärarkalender till mig själv. Jag som brukar vilja ha koll på saker och ting går just nu runt utan kalender och försöker komma ihåg allt i huvudet, alternativt har jag flera små post-it-lappar som följer med mig hela tiden. Inte riktigt helt optimalt. Så, här ska shoppas!

Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!