En tuff dag igår.

En ny morgon, och det innebär ny krafter. Åh vad det har varit skönt att sova, även om jag säkert skulle behöva sova mer för att känna mig helt utvilad.

Igår måste all stress, alla frågor, all nervositet, och allt annat jag hade i huvudet gjort att jag fick en sådan huvudvärk. Jag orkade inte med någonting, inte någonting alls. När eleverna gått, strax innan lunch, var jag helt slut och gick på ren vilja. Det är inte ofta jag har känt mig så dålig. Huvudvärken gick så smått över efter ett antal timmar, men känslan satt i hela dagen. Och, det var därför det inte kom några inlägg här på bloggen igår, jag orkade helt enkelt inte.

Trots att man har ont i huvudet, eller bara är rent allmänt slutkörd, är det ändå en liten kille som ska hämtas på dagis. Så även igår. Och, tisdagen hade gått lika bra som måndagen! Åhh vad skönt det var att se Elias leka ute på dagis när jag kom! Han tittade upp på mig, log och fortsatte leka. I och för sig började han också prata och peka för fullt, så jag antar att han skulle förklara vad han hade gjort för något under dagen. Han fick sedan visa mig runt på gården, innan vi hämtade hans ryggsäck, som han stolt tog på sig, och vinkade hejdå till dagis. Elias hade verkligen varit jätteduktig igår, och det finns verkligen hopp nu. Hopp om att dagis ska fungera bra.

Sedan var dock kvällen hemma igår ingen höjdare då Elias var toktrött och bara grät då vi inte hittade någon napp. När han tillslut, efter en lååååååång stunds letande, fick en napp i munnen somnade han inom fem minuter. Lille killen orkade inte ens äta kvällsmat, utan bara tokdäckade. Det borde innebära att han, nu när han sovit 12 timmar inatt, kommer att vara jättepigg och glad, och redo för dagis. Ska även tillägga att jag tillbringade stora delar av kvällen i sängen jag med då jag var helt slut.

Men, som sagt, det är en ny dag idag och det är dags att ge sig av mot jobbet igen. Bilen ska in på service så jag ska stanna till där på vägen in. Gubbsingen fixade och trixade igår kväll så det står en bil och väntar på mig utanför Citroën. Jättebra!

Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!