En effektiv förmiddag.

I morse tog min gubbsing med sig Elias till farmor och lät mig ligga kvar och dra mig en stund. Så jätteskönt. Tanken var att jag skulle stiga upp direkt och ta tag i dagen, men jag unnade mig ytterligare en timmas sömn.

Nu har jag hunnit med att dammsuga hela huset, samt torka golven, så att vi på nytt kan sätta igång och smutsa ner. Känns alltid så skönt att bli klar med städandet. Jag kan gå runt och bara titta mig omkring, beundra mitt dagsverk - även om det för andra besökande inte märks över huvud taget. Tror nog att det sitter i huvudet det där: man själv vet att man gjort ett ordentligt jobb och är nöjd med det. Och, det ska man nog få vara. Eller?

Hur som så blev det guldstund för Elias att få leka med sin farmor. Guldstund för mig att ha fått pyssla i lugn och ro själv här hemma. Nu blir det nog att lägga sig på altanen och njuta av solen när den nu är framme.

 

Bye!


Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!