Dop idag.

Idag har vi varit iväg på Sixtens dop. Jag blir alltid känslosam när jag sitter i en kyrka, oavsett om det är glädjefyllda tillfällen, eller sorgliga. Tycker nog att det är något mäktigt ändå att sitta i en kyrka och få ta del av en viktig stund i någons liv.

Sixten döptes i Oslättfors kyrka. Och, som vanlig var Ami sen. F'låt, Anna!!!! Hur som, Oslättfors ligger mitt i ingenstans, och turen dit gick med räserfart. Vi hann precis in i kyrkan när dopet började och Sixten var jätteduktig och sade inte ett knyst. Dock kunde jag inte låta bli att sitta och titta mest på vår lille kille som också var så jätteduktig och bara satt och tittade sig omkring, helt tyst han med. Gubbsingen tog ledigt några timmar från söndagsjobbet och var med under själva ceremonin, vilket kändes bra. Tanken var den att gubbsingen skulle gå ut med Elias om han (Elias alltså) blev orolig och störande, så att jag kunde sitta kvar hela stunden i kyrkan. Men som sagt, Elias skötte sig så vi fick alla vara med hela tiden. Och, så var han så fin Elias. Eller, vad tycker ni!?!?!?!

Efteråt bjöds det på fika och jag och Elias satt och pratade med Anso och Carina. Det är så tråkigt att tiden går så fort att man aldrig hinner ses. Senast jag träffade just Anso och Carina var nästan ett år sedan, och jag har flera gånger tänkt att vi borde ses, men så blir det aldrig av. Allting var så mycket lättare när vi jobbade på samma ställe allihopa. Saknar den tiden...

När vi åkte hem somnade Elias i bilen, och fortsatte sova i över två timmar. Jag försökte väcka honom vid två tillfällen, men gav upp tillslut. Elias vaknade ca 18.40. Nu blir kvällen inte riktigt som den brukar, men jag antar att Elias behövde sova med en förkylning i kroppen och efter alla intryck på dagis under veckan som gått.

Några bilder från idag kommer här:





Nu blir det att hinna med lite arbete inför morgondagen varvat med lek med Elias.
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!