Är helt slut! (ett inlägg som skulle kommit direkt efter jobbet)

Har kommit hem efter första dagen på jobbet - och är helt slut! Förutom att dagen varit intensiv så har inte allt blivit så som jag hoppats. Suck....

För det första gillar jag inte riktigt att inte ha koll på saker och ting. Tanken var från början att jag skulle ta Elias inskolning på dagis, men det blev tillslut så att det var jag som åkte till jobbet idag. Kändes som om det var en bra idé att vara med på starten, och första AP'n. Så, jag har varit stressad över att inte veta hur det går för Elias. Jag vet mycket väl att dagis ringer om det är något speciellt, och jag vet mycket väl att gubbsingen kan sköta inskolningen han med. Men, ändå har det hängt över mig idag.


Sedan fick jag inte alls det schema jag önskade, som jag verkligen hoppades att jag skulle få. Nejnej! Musten gick ur mig när jag såg schemat. Istället har jag relativt långa dagar, och tre sovmorgnar, vilket innebär att Elias i sin tur får långa dagar på dagis. I och för sig kommer nog Elias tycka om dagis, så det kommer inte att vara någon fara för den sakens skull. Men, det hade ändå varit skönt att få hem honom relativt tidigt så att vi kunde ha fått lite egen tid ihop innan alla kvällsrutiner börjar, innan det är sovdags. Nu ska jag sätta mig ner och fundera över lösningar ikväll och försöka finta bort några lektioner. Håll tummarna att det går! Och nej, att lämna Elias på dagis senare, då jag har sovmorgon, är inte den bästa lösningen då dagis ofta åker på utflykter på förmiddagarna. Dessutom måste jag ändå få in den arbetsplatsförlagda tiden någonstans, och då lägger jag den hellre på morgnarna än på eftermiddagarna. Hänger ni med?


Slutligen kände jag mig helt slut efter överlämningarna vi hade. När man sitter och pratar, många många personer runt ett bord, så tar det på krafterna. Är jättenyfiken på klassen nu, och det ska verkligen bli spännande att träffa alla nästa vecka. Men, innan man kommer igång, innan man lär känna alla, ja tills dess kommer tankarna garanterat snurra runt i huvudet.


Nu ska jag försöka koppla av och njuta av kvällen med min lilla familj. Och, givetvis gick det jättebra för Elias på dagis - han saknade oss inte alls tydligen! See ya!


Kommentarer
Postat av: udani

Blir du kvar på stora sätra ami?:D

2010-08-11 @ 00:10:09
URL: http://udanipettersson.blogg.se/
Postat av: ami

Hej! :)

Jopp! Blir kvar så StoraSätra och får en ny 6a att ta hand om. Kommer att sakna er dock. ;)

2010-08-11 @ 07:01:54

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!